Photobucket

UMNO SENDIRI LAHIR DARI DEMONSTRASI JALANAN.

mamposbn

9.Larangan buang negeri dan kebebasan bergerak.
(1) Tiada seorang pun rakyat boleh dibuang negeri atau dikecualikan daripada Persekutuan.
(2) Tertakluk kepada Fasal
(3) dan kepada mana-mana undang-undang yang berhubungan dengan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, ketenteraman awam, kesihatan awam atau hukuman pesalah, setiap warganegara mempunyai hak untuk bergerak bebas di seluruh Persekutuan dan tinggal di mana-mana bahagiannya.

13. Hak terhadap harta.
(1) Tiada seorang pun boleh dilucutkan menyelamatkan harta mengikut undang-undang.
(2) Tiada undang-undang hendaklah mengadakan peruntukan bagi pengambilan wajib atau penggunaan harta dengan tiada pampasan yang mencukupi.

DENGAR SINI...BAIK-BAIK..

JANJI DI CAPATI

Monday 4 March 2013

Tangan Darah yang dicemari Kerajaan ini.

www.tips-fb.com


The Sulus mempunyai hubungan dengan UMNO bukan PR!
 
Sekarang, mursyidul am UMNO-Dr Mahathir berkata, sudah tiba masanya untuk mengambil tindakan drastik terhadap penceroboh Sulu. Sekarang anda berkerut apabila begitu banyak terbaik kami terbunuh? Mengapa tidak adalah kekuatan tentera kita, dibeli pada kos berbilion RM yang digunakan dengan tenaga yang diperlukan? Hanya selepas begitu banyak terbunuh kuasa penuh ketenteraan kita akan diguna pakai.The darah terbaik kami adalah di tangan pemimpin UMNO yang tidak cekap. Ya, kita menyalahkan Najib, Zahid Hamidi dan Hishamudin. Kamu membuli orang awam yang tidak bersenjata seperti rakyat biasa, tetapi bola anda mengecut apabila menghadapi penceroboh bersenjata.


Ketidakcekapan ini kerajaan telah diletakkan polis kita dengan cara berperang.Ini adalah satu pencerobohan oleh sekumpulan warga asing mengancam keselamatan negara kita dan rakyat dari serangan luar. Ia sepatutnya telah dipenuhi oleh respons yang sesuai bersenjata dari tentera. Sebaliknya Hishamudin Menteri Dalam Negeri tidak cekap mahu mempamerkan kemahiran berunding beliau dan parlayed dengan penceroboh Sulu selama 2 minggu? Untuk apa tujuan?Sekali lagi sesuai jawapan bersenjata dari tentera harus telah diputuskan; pencerobohan ditamatkan serta-merta dan mungkin yang akan menghalang kehilangan kehidupan terbaik kami.Kita sepatutnya dibom Sulu penceroboh menggunakan Sukhois kami dan pengebom lain. Satu serangan udara telah dihapuskan keseluruhan pasukan menyerang. Kita mungkin telah diletupkan orang-orang kerajaan datang menggunakan meriam jarak jauh. Di manakah tangki kami? Meriam pelbagai panjang kami? Mengebom mereka dari jauh mungkin mengelakkan kehilangan nyawa di pihak kami. Mengapa tidak ini dilakukan?


Mengapa kerajaan Malaysia ding-donging dalam berurusan dengan penceroboh Sulu? Mungkin kerana pemimpin UMNO takut bahawa tindakan tentera yang drastik akan dimusnahkan takungan pengundi berpotensi di kalangan rakyat Filipina ICD di Sabah?Namun beberapa pemimpin bodoh kita cepat untuk mengutuk pendapat Tian Chua tentang urusan kotor keseluruhan. Dan Datuk Seri Najib Tun Razak adalah juga cepat untuk mengatakan, siasatan akan dibuat untuk menentukan sama ada terdapat sebarang hubungan antara penceroboh Sulu dan pemimpin pembangkang terutamanya Anwar Ibrahim.


Tetapi kepantasan dan keadilan dituntut terlalu. Sila menyiasat cerita bahawa penceroboh Sulu telah dijemput ke Lahad Datu oleh ahli-ahli UMNO. Itu salah satu pemimpin UMNO tempatan yang berkaitan dengan Sultan Sulu. Bahawa beliau, setelah kehilangan pertempuran mahkamah dengan Felda, meminta Sultan Sulu untuk datang ke Lahad Datu untuk menuntut tanah yang diambil oleh Felda.Menyiasat juga mendakwa oleh sesetengah pihak, bahawa ia adalah Najib yang menjemput penceroboh Sulu untuk ditawarkan kepada mereka dan di Lahad Datu. Menyiasat dakwaan oleh sesetengah pihak, bahawa berkata tempatan pemimpin UMNO telah diberi (1) 15 ekar tanah dan (2) kontrak untuk memotong dan mengumpul buah kelapa sawit dari skim felda seluruh di Lahad Datu.Tetapi ada juga soalan-soalan lain yang cuba tindak balas pendahuluan dan jujur ​​daripada kerajaan. Bagaimana penceroboh memasuki negara kita dengan mudah itu? Mengapa tidak adalah pencerobohan yang dikesan oleh perkakasan dan perisian canggih ketenteraan kita? Di manakah PVs mahal kita? Di manakah kapal selam dua diraikan kami yang subjek bermegah satu dari laksamana kami bahawa kapal selam ini telah dibeli untuk mengelakkan pencerobohan serupa dengan pencerobohan 1511 Melaka oleh Portugis?Kini, kapal selam dua boleh mencegah pencerobohan seperti Portugis lama, apabila kita tidak boleh walaupun mengesan pencerobohan oleh tentera Sulu datang atas feri atau sampan seperti contraptions?Ketidakcekapan ini kerajaan sekarang untuk meliputi kegagalan untuk menjaga rakyat kita selamat.Kita mesti membuat tergesa-gesa dalam membuang mereka dari Putrajaya.


Sumber Asal : SINI


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...