UMNO SENDIRI LAHIR DARI DEMONSTRASI JALANAN.

9.Larangan buang negeri dan kebebasan bergerak.
(1) Tiada seorang pun rakyat boleh dibuang negeri atau dikecualikan daripada Persekutuan.
(2) Tertakluk kepada Fasal
(3) dan kepada mana-mana undang-undang yang berhubungan dengan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, ketenteraman awam, kesihatan awam atau hukuman pesalah, setiap warganegara mempunyai hak untuk bergerak bebas di seluruh Persekutuan dan tinggal di mana-mana bahagiannya.

13. Hak terhadap harta.
(1) Tiada seorang pun boleh dilucutkan menyelamatkan harta mengikut undang-undang.
(2) Tiada undang-undang hendaklah mengadakan peruntukan bagi pengambilan wajib atau penggunaan harta dengan tiada pampasan yang mencukupi.

DENGAR SINI...BAIK-BAIK..

JANJI DI CAPATI

Friday, 29 March 2013

PANASSSS!!! BELUM PERINTAH PUSAT.... PAS GADAI TANAH MELAYU...??? (VIDEO)

www.tips-fb.com
MAI TONTON !!! PAS atau UMNO yang gadai Tanah Rizab Melayu?


Fakta ini belum lagi mengambil kira pengkhianatan Umno kepada orang Melayu yang telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995).





Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sunday, 24 March 2013

GEMPAR....!!!KEJADIAN SEMULAJADI YANG ANEH BERLAKU DI MALAYSIA.

www.tips-fb.com
POKOK PON DAH TAK TERIMA DENGAN UMNO/BN NI.....PACAK BENDERA PON......POKOK  MAMPOS.



ABCD....ASAL BUKAN CAP DACING

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sunday, 17 March 2013

BILA UMNO BERBICARA TENTANG DOSA (VIDEO ).......!!!

www.tips-fb.com
7 DOSA BESAR TU.......

Jawapan Kepada 7 Dosa Besar


V

V

V

V






ABU.....ASAL BOHONG UMNO

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tuesday, 12 March 2013

'POLITIK PERKAUMAN POLITIK BANGKRP"..BUKAN GUA KATA...BAPAK NI YG KATA.....

www.tips-fb.com

Musa: 'Politik perkauman politik bankrap'
ROBIATULADAWIYAH ABD RASHAD dan NOOR HAFIZA CHE ABDULLAH
12 Mac 2013
Tun Musa Hitam.
Tun Musa Hitam.
[DIKEMAS KINI] SHAH ALAM – Ahli-ahli politik yang menggunakan isu perkauman sebagai bahan atau modal survival masing-masing merupakan ahli politik yang sudah bankrap, kata bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam hari ini.
Sehubungan itu kata Musa, melihat kepada perkembangan hari ini banyak perkara yang boleh dibahaskan secara membina.
"Kita dalam suasana pilihan raya umum (PRU) pada pendapat saya dulu, baru ini dan sekarang, barang siapa yang menggunakan perkauman sebagai isu politik adalah ahli politik yang bankrap," kata beliau pada program Bicara Minda Survival Ekonomi Melayu di Kompleks Kumpulan Media Karangkraf di sini.
Musa yang berkecimpung dalam dunia politik lebih lima dekad yang lalu berkata, jika dahulu parti politik boleh menggunakan isu perkauman apabila berada atau berkempen di kawasan-kawasan yang majoritinya satu-satu kaum, kini keadaan tidak begitu lagi.
"Sekarang tidak boleh lagi kerana macam-macam kejayaan yang kerajaan dah buat, kerajaan jangan berasa malu. Kerajaan harus berasa bangga dengan kejayaan yang telah dibuat, tentulah ada kritikan dan yang menentang, dalam politik itu perkara biasa.
"Tetapi berdebatlah, tunjuk dengan bukti di atas kebolehan-kebolehan itu, bukan mempertangguhkan apa yang dibuat, dan kita merasa takut, kita dimomokkan dengan keadaan ini, dan penghabisan kita terdesak dan itu yang akan memusnahkan kita," kata beliau yang menjadi gandingan kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dari tahun 1981 hingga 1986.
Ketika ditanya bagaimana untuk mengubah minda Melayu dan gerak kerja yang berasaskan perkauman, Musa, 78, berkata, perkara itu memerlukan tempoh yang lama dan bergantung kepada kepimpinan politik.

"Itu yang saya duka cita, jika kita bergantung pada akedemik senang sikit kita boleh belajar dan proses semula jadi. Tetapi dari segi mentaliti nak ubah, sukar jika kita ada sistem politik begitu terbuka, misalnya di Malaysia.

"Di Malaysia perkiraan politik masih berasaskan perkauman, jika kita pergi ke kawasan banyak Melayu kita cakaplah hak Melayu, kita perjuang orang Melayu, bila kita pergi ke kawasan Cina, kita cerita pasal Cina apa-apa yang perlu dipertahankan.

"Pada saya, sikap merendah diri boleh berubah jika ahli politik itu mahu memperkukuhkan dan tidak salah gunakan isu perkauman dari segi perkembangan politik," katanya.

Menurut beliau, soal ekonomi Melayu merupakan soal fundamental yang akan menentukan ke arah mana negara akan tuju.

Musa yang juga bekas Timbalan Presiden Umno berkata, dalam perkembangan politik pada hari ini, pemimpin parti politik perlu keluar daripada kepompong menggunakan isu perkauman dalam kegiatan politik mereka.

Masih banyak katanya, modal atau pun perkara-perkara membina yang boleh digunakan dalam kelangsungan politik masing-masing.

Mengulas lanjut, pemimpin kelahiran Segamat, Johor ini berkata, mentaliti ini boleh diubah dengan kerjasama semua pihak dan bukan hanya bergantung kepada pihak kerajaan semata-mata.

“Saya sedikit berduka cita kerana ramai orang Melayu banyak bergantung kepada kepimpinan politik.

“Sebenarnya mahu ubah minda orang Melayu perlu melalui proses yang lama dan masalahnya kita banyak bergantung kepada kepimpinan politik,” katanya yang kini memimpin beberapa syarikat berkaitan kerajaan termasuk Kumpulan Sime Darby.

sumber : dalam sini
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sunday, 10 March 2013

MP/NAIB PRESIDEN...TAHAP MACAI...NAK TAHU???

www.tips-fb.com
Naib Presiden PERKASA  

 JAWATAN AHLI PARLIMEN KULIM BANDAR BARU
V
V
BERBICARA TAHAP MACAI


CERITA TENTANG ISLAM......


V

V


ANAK BUAH HANCORRRRRRR........!!!


CAKAP TAK SERUPA BIKIN!!!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Friday, 8 March 2013

WAJIB TONTON DAN SHARE SAMSENG UMNO MELAKA KURANG AJAR !!! SEBARKAN KEPADA RAKYAT

www.tips-fb.com

Jelajah Merdeka Rakyat Melaka(7hb Mac 2013)Kg Bukit Katil-

UMNO menceroboh tanah orang,
sengaja membuat pentas provokasi di tempat berhampiran ceramah Pakatan Rakyat.

Puak mat rempit & samseng UMNO tidak sahaja membunyikan enjin motosikal mereka dengan kuat untuk menganggu ucapan,malah melontar batu & botol ke arah ceramah PR!

Beberapa Polis & hadirin ceramah cedera terkena batu yang dibaling daripada arah yang tidak diketahui!

GANAS & KURANG AJAR!! INILAH BUDAYA UMNO-BN!



v

v

v

v

v





Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Thursday, 7 March 2013

Nampaknya menjadi sifat Umno dan BN untuk menyalahkan orang lain apabila berlaku kesilapan, sasaran kegemaran mereka ialah...... Anwar.???

www.tips-fb.com
'Dosa Mahathir, pembohongan Najib'

'Unhelpful' komen Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai krisis telah menyebabkan ramai untuk mempercayai bahawa dia masih memanggil tembakan dalam kerajaan.

 KUCHING: Sabah membayar harga untuk 'dosa' yang dilakukan oleh manakala kerajaan di bawah bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, mendakwa Sarawak PKR.Merujuk kepada yang terkenal Mahathir-diterajui Projek IC yang disahkan puluhan dan beribu-ribu yang menyalahi undang-undang Islam Filipina, Indonesia dan lain pada 1990-an, negeri ketua Baru Bian berkata bahawa kebimbangan hanya Mahathir adalah dalam mewujudkan bank satu 'undi' setia dan meneutralkan Sabah maka majoriti Kristian penduduk.

Ini "pengundi" telah deposit tetap Barisan Nasional pada masa lalu dan memastikan Umno memenangi pilihan raya dan bahawa pentadbiran persekutuan Islam ala telah ditadbir di Sabah."Sekarang kita membayar harga dosa kerajaan di bawah Mahathir. Malangnya, rakyat Sabah adalah orang-orang yang membayar untuk dosa-dosa Mahathir."Tanpa 'Projek IC', penceroboh ini tidak akan mendapati ia begitu mudah untuk menyusup masuk dan di celah-celah penduduk tempatan, dan mereka pasti tidak akan mempunyai sanggup bersimpati bersedia untuk membantu mereka," Bian memberitahu pemberita di sini semalam.Beliau mengulas mengenai tindakan terhadap penceroboh tentera."Mungkin pihak berkuasa enggan untuk mengambil tindakan kerana kemungkinan tindak balas dari masyarakat IC haram di Sabah."Bahawa keadaan yang dibangunkan dengan cara ini adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh campur tangan dalam demografi Sabah oleh kerajaan Umno di bawah Mahathir," katanya.Bian berkata bahawa komen unhelpful Mahathir tentang pengendalian pencerobohan menyebabkan ramai untuk mempercayai bahawa dia masih memanggil tembakan di negara ini dan bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah seorang pentadbir semata-mata berputar pembohongan dan tidak adalah seorang pemimpin yang benar."Pendekatan awal lembut diambil oleh kerajaan dan percubaan mereka untuk meremehkan seriusnya keadaan menimbulkan soalan-soalan yang perlu dijawab."Bagaimana orang-orang ini menguruskan tanah dalam jumlah yang begitu besar tidak dapat dikesan oleh gudang senjata dan senjata canggih dan mahal kami?"Mengapa Menteri Dalam Negeri mengatakan mereka 'tidak militan serta pengganas apabila mereka telah jelas bersenjata dan telah merancang dan menjalankan operasi mereka dengan tepat dan tanpa dikesan oleh rondaan kami dan angkatan tentera," tanya Bian.


Kerajaan berbohong Bian menambah bahawa kerajaan telah berbohong apabila ia diadakan semula maklumat dan memandang ringan keadaan."Orang ramai diberi rasa palsu keselamatan, apabila dalam Malah, keselamatan negara kita sedang dikompromi."Kenapa polis menghantar bukan angkatan tentera?"Kerajaan akhirnya mendapat perbuatan mereka bersama-sama dan memutuskan untuk menghantar tentera selepas kami kehilangan lapan berharga kehidupan ... kehidupan yang mungkin telah terlepas jika pemimpin-pemimpin kita mempunyai akal untuk melakukan apa yang diperlukan pada permulaan," katanya.Bian berkata bahawa untuk semua indecisiveness mereka, kerajaan adalah cepat untuk menyalahkan kasta atas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim."Bagi kerajaan BN untuk menuduh Anwar mempunyai tangan dalam pencerobohan Lahad Datu adalah di luar kepercayaan dan kefahaman. 


 Nampaknya menjadi sifat Umno dan BN untuk menyalahkan orang lain apabila berlaku kesilapan, sasaran kegemaran mereka ialah Anwar."Mereka cepat untuk memerintahkan siasatan ke atas dakwaan sedikit melibatkan pembangkang tetapi apabila berhadapan dengan tuduhan terhadap diri mereka sendiri, seperti dakwaan oleh Deepak & juga P Balasubramaniam, kita dapat bersama-sama memekakkan telinga senyap daripada mereka," katanya.

SUMBER : TENGOK SINI




Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Monday, 4 March 2013

Tangan Darah yang dicemari Kerajaan ini.

www.tips-fb.com


The Sulus mempunyai hubungan dengan UMNO bukan PR!
 
Sekarang, mursyidul am UMNO-Dr Mahathir berkata, sudah tiba masanya untuk mengambil tindakan drastik terhadap penceroboh Sulu. Sekarang anda berkerut apabila begitu banyak terbaik kami terbunuh? Mengapa tidak adalah kekuatan tentera kita, dibeli pada kos berbilion RM yang digunakan dengan tenaga yang diperlukan? Hanya selepas begitu banyak terbunuh kuasa penuh ketenteraan kita akan diguna pakai.The darah terbaik kami adalah di tangan pemimpin UMNO yang tidak cekap. Ya, kita menyalahkan Najib, Zahid Hamidi dan Hishamudin. Kamu membuli orang awam yang tidak bersenjata seperti rakyat biasa, tetapi bola anda mengecut apabila menghadapi penceroboh bersenjata.


Ketidakcekapan ini kerajaan telah diletakkan polis kita dengan cara berperang.Ini adalah satu pencerobohan oleh sekumpulan warga asing mengancam keselamatan negara kita dan rakyat dari serangan luar. Ia sepatutnya telah dipenuhi oleh respons yang sesuai bersenjata dari tentera. Sebaliknya Hishamudin Menteri Dalam Negeri tidak cekap mahu mempamerkan kemahiran berunding beliau dan parlayed dengan penceroboh Sulu selama 2 minggu? Untuk apa tujuan?Sekali lagi sesuai jawapan bersenjata dari tentera harus telah diputuskan; pencerobohan ditamatkan serta-merta dan mungkin yang akan menghalang kehilangan kehidupan terbaik kami.Kita sepatutnya dibom Sulu penceroboh menggunakan Sukhois kami dan pengebom lain. Satu serangan udara telah dihapuskan keseluruhan pasukan menyerang. Kita mungkin telah diletupkan orang-orang kerajaan datang menggunakan meriam jarak jauh. Di manakah tangki kami? Meriam pelbagai panjang kami? Mengebom mereka dari jauh mungkin mengelakkan kehilangan nyawa di pihak kami. Mengapa tidak ini dilakukan?


Mengapa kerajaan Malaysia ding-donging dalam berurusan dengan penceroboh Sulu? Mungkin kerana pemimpin UMNO takut bahawa tindakan tentera yang drastik akan dimusnahkan takungan pengundi berpotensi di kalangan rakyat Filipina ICD di Sabah?Namun beberapa pemimpin bodoh kita cepat untuk mengutuk pendapat Tian Chua tentang urusan kotor keseluruhan. Dan Datuk Seri Najib Tun Razak adalah juga cepat untuk mengatakan, siasatan akan dibuat untuk menentukan sama ada terdapat sebarang hubungan antara penceroboh Sulu dan pemimpin pembangkang terutamanya Anwar Ibrahim.


Tetapi kepantasan dan keadilan dituntut terlalu. Sila menyiasat cerita bahawa penceroboh Sulu telah dijemput ke Lahad Datu oleh ahli-ahli UMNO. Itu salah satu pemimpin UMNO tempatan yang berkaitan dengan Sultan Sulu. Bahawa beliau, setelah kehilangan pertempuran mahkamah dengan Felda, meminta Sultan Sulu untuk datang ke Lahad Datu untuk menuntut tanah yang diambil oleh Felda.Menyiasat juga mendakwa oleh sesetengah pihak, bahawa ia adalah Najib yang menjemput penceroboh Sulu untuk ditawarkan kepada mereka dan di Lahad Datu. Menyiasat dakwaan oleh sesetengah pihak, bahawa berkata tempatan pemimpin UMNO telah diberi (1) 15 ekar tanah dan (2) kontrak untuk memotong dan mengumpul buah kelapa sawit dari skim felda seluruh di Lahad Datu.Tetapi ada juga soalan-soalan lain yang cuba tindak balas pendahuluan dan jujur ​​daripada kerajaan. Bagaimana penceroboh memasuki negara kita dengan mudah itu? Mengapa tidak adalah pencerobohan yang dikesan oleh perkakasan dan perisian canggih ketenteraan kita? Di manakah PVs mahal kita? Di manakah kapal selam dua diraikan kami yang subjek bermegah satu dari laksamana kami bahawa kapal selam ini telah dibeli untuk mengelakkan pencerobohan serupa dengan pencerobohan 1511 Melaka oleh Portugis?Kini, kapal selam dua boleh mencegah pencerobohan seperti Portugis lama, apabila kita tidak boleh walaupun mengesan pencerobohan oleh tentera Sulu datang atas feri atau sampan seperti contraptions?Ketidakcekapan ini kerajaan sekarang untuk meliputi kegagalan untuk menjaga rakyat kita selamat.Kita mesti membuat tergesa-gesa dalam membuang mereka dari Putrajaya.


Sumber Asal : SINI


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...