UMNO SENDIRI LAHIR DARI DEMONSTRASI JALANAN.

9.Larangan buang negeri dan kebebasan bergerak.
(1) Tiada seorang pun rakyat boleh dibuang negeri atau dikecualikan daripada Persekutuan.
(2) Tertakluk kepada Fasal
(3) dan kepada mana-mana undang-undang yang berhubungan dengan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, ketenteraman awam, kesihatan awam atau hukuman pesalah, setiap warganegara mempunyai hak untuk bergerak bebas di seluruh Persekutuan dan tinggal di mana-mana bahagiannya.

13. Hak terhadap harta.
(1) Tiada seorang pun boleh dilucutkan menyelamatkan harta mengikut undang-undang.
(2) Tiada undang-undang hendaklah mengadakan peruntukan bagi pengambilan wajib atau penggunaan harta dengan tiada pampasan yang mencukupi.

DENGAR SINI...BAIK-BAIK..

JANJI DI CAPATI

Monday, 3 June 2013

Munafik Besar, Kecil & Perbezaannya

www.tips-fb.com


Kuliah Bulanan Dato Dr MAZA di KGPA, Bukit Kiara - 20 Apr 2013. Kuliah Riyadhus Solihin - Bab 86, Jilid 1 - Menunai dan Melaksanakan Janji.


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tuesday, 28 May 2013

Saturday, 4 May 2013

PRU13: Tragedi Flashmob berdarah di Ipoh [Full Moment] (VIDEO)

www.tips-fb.com

PRU13: Tragedi Flashmob berdarah di Ipoh [Full Moment]


V

V

V

V

V

V




Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Saturday, 27 April 2013

Tuan Guru Chua Soi Lek Mursyidul Am BN - Dr Maszlee Malik

www.tips-fb.com




ADA LAGI KAT SINI

1: BACA SINI....DALAM SINI

2: LAGI SINI.....SINI LAGI

3:SINI GAK......SINI GAK


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Thursday, 25 April 2013

DENGAR SINI....SAPA KASI PERHABIS DUIT KAT KEDAH ????(VIDEO)

www.tips-fb.com
BERITAHU RAKYAT KEDAH SAPA KASI PERHABIS DUIT NEGERI !!!


MAMPOS RAKYAT KEDAH KALAU PILIH PEMIMPIN BOROS MACAM NI...

ABU........ASAL BUKAN UMNO....

ABCD.......ASAL BUKAN CAP DACING



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Saturday, 20 April 2013

HIDUP BN...HIDUP BN......AKHIRNYA KENA TIPU JUGAK ???

www.tips-fb.com

Che Johan tipu penyokong sendiri - Nik Amar


Rizal Tahir, 20 Apr 2013
PENGKALAN CHEPA: Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah, menyifatkan calon Barisan Nasional (BN) Johan Che Pa yang tidak menghantar borang pencalonan sebagai menipu penyokong sendiri.

Menurut Amar, andainya pada penyokong boleh khianat, apa lagi pada rakyat di bawah lagi senang untuk ditipu.

Beliau berkata demikian kepada media ketika diminta mengulas calon BN itu yang hanya hadir sebagaimana calon PRU 13 yang lain, sebaliknya tidak menyerahkan borang pencalonannya.

Beliau juga turut menyifatkan ianya sebagai petanda kekalahan BN yang  akan hilang satu kerusi di negeri ini kerana amalan politik kotor di kalangan ahli dan penyokong sendiri.

“Nasihat saya pada penyokong BN tidak perlu keluar mengundi kerana mereka tidak ada calon di Pasir Mas.

“Mereka nak undi siapa, Datuk Ibrahim Ali bukan calon mereka, tetapi Bebas.

"Orang bukan main lagi berarak beramai-ramai untuk memberi sokongan, tetapi sanggup dia tidak menyerahkan borang,”ujarnya.

Menurutnya, bagaimana Umno ingin mempertahankan negara sekiranya calon sendiri tidak menyerahkan borang pencalonan.

“Kalau penyokong dia sendiri boleh dia tipu, apa lagi rakyat di bawah, lagi senang nak tipu. Parti macam ni ke nak bagi harapan memerintah negara,”ujarnya.

Pada masa yang sama beliau berkata, wanita Umno juga tidak berpuas hati apabila pimpinan tertinggi parti itu tidak dicalonkan untuk bertanding pada PRU.

Jelasnya, Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim telah istihar keluar Umno dan melepaskan semua jawatan untuk bertanding bebas sebagai bukti Umno juga tidak menghargai sayap kiri perjuangan parti itu.

SUMBER: SINI...!!!!



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Friday, 19 April 2013

"Roket sudah sampai ke bulan. Anda masih nak guna timbang dacing?"

www.tips-fb.com

Kenyataan Tok Guru Nik Aziz Berikutan Penggunaan Logo PAS Oleh DAP

KOTA BHARU: "Kesediaan DAP menggunakan logo PAS ini saya sifatkan sebagai detik bersejarah dalam perjuangan PAS semenjak lebih separuh abad ia ditubuhkan," kata Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat.
(Gambar...Roketkini ‏@roketkini dalam Twitternya menulis, "Roket sudah sampai ke bulan. Anda masih nak guna timbang dacing?")
Beliau mengulas keputusan DAP menggunakan logo PAS setelah Pendaftar Pertubuhan memutuskan untuk tidak mengiktiraf barisan kepimpinan DAP yang ada sekarang.

"Saya ingin melahirkan simpati kepada DAP di atas tragedi yang menimpa mereka di saat-saat akhir penamaan calon besok hari.

"Sudah tentu tidak dapat dibayangkan kesedihan yang melanda ekoran terpaksa mengenepikan lambang rasmi yang telah digunakan zaman berzaman," kata Tuan Guru Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan dalam kenyataannya hari ini.

Berikut adalah kenyataan penuh Tuan Guru Nik Aziz.

Penggunaan Logo PAS Oleh Calon DAP: Akhirnya Roket Mendarat Di BulanSaya membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi DAP Karpal Singh pada petang ini bahawa calon-calon DAP akan menggunakan logo PAS di Semenanjung Malaysia dan logo PKR di Sabah dan Sarawak di dalam pilihanraya umum 5 Mei ini.

Ini berikutan sehingga jam 3 petang hari ini, DAP belum mendapat mendapat sebarang respon penarikan balik surat penggantungan jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) parti itu daripada Pendaftar Pertubuhan (ROS) dan juga tiada tanda-tanda surat itu akan tiba.

Saya ingin melahirkan simpati kepada DAP di atas tragedi yang menimpa mereka di saat-saat akhir penamaan calon besok hari. Sudah tentu tidak dapat dibayangkan kesedihan yang melanda ekoran terpaksa mengenepikan lambang rasmi yang telah digunakan zaman berzaman.


Isu logo sekalipun mungkin nampak kecil bagi sesetengah pihak, tetapi ia melambangkan maruah dan harga sebuah perjuangan.

Dari sudut yang lain, kesediaan DAP menggunakan logo PAS ini saya sifatkan sebagai detik bersejarah dalam perjuangan PAS semenjak lebih separuh abad ia ditubuhkan.

Dalam melayari bahtera politik tanah air, PAS dan DAP sering dilagakan oleh UMNO/Barisan Nasional. Di hadapan bangsa Melayu, pemimpin UMNO menakut-nakutkan mereka dengan bahaya DAP dan begitu juga sebaliknya di hadapan bangsa Cina, mereka digembar-gemburkan dengan imej PAS sebagai taliban, radikal dan sebagainya.

Natijahnya, Melayu Islam dan bukan Melayu terus hidup dalam keadaan syak wasangka antara satu sama lain.

Hari ini, benteng tersebut telah runtuh sepenuhnya. DAP tanpa takut-takut lagi telah merobohkan persepsi ini apabila bertindak berani memilih logo PAS untuk bertanding di kawasan-kawasan yang telah diperuntukkan kepada mereka khususnya kawasan yang mempunyai majoriti pengundi Cina.

Saya kira, inilah saat di mana perjuangan PAS sudah tidak menjadi kegerunan lagi kepada bangsa Cina. Sekalipun ia masih belum diterima sepenuhnya, namun sedikit demi sedikit ia telah hilang.

Saya mengimbau kembali saat ketika Perjanjian Hudaibiyyah dimeterai antara Rasulullah SAW dan orang-orang Musyrikin Mekkah.

Kabilah-kabilah Arab di sekitar Madinah yang masih belum memeluk Islam mengambil keputusan untuk bernaung di bawah naungan kerajaan Islam Madinah.

Di saat itulah, sahabat-sahabat Rasulullah SAW diuji dengan rasa terhina akibat melihat secara zahir bagaimana perjanjian tersebut berat sebelah.

Namun kesabaran mereka segera diganjari oleh Allah SWT apabila perjanjian tersebut membuka peluang Rasulullah SAW menakluki kota Makkah apabila perjanian tersebut dilanggar di mana Bani Khuzaah yang masih belum memeluk Islam dan berlindung di bawah naungan Islam diserang oleh kaum Musyrikin.

Alhamdulillah, ketika UMNO masih menjaja keris tumpulnya merata-rata, perjuangan PAS sudah mula diterima di kalangan non muslim. Ketika UMNO main kayu tiga dengan perjuangan bangsa Melayu, PAS terus ke hadapan membawa misi dakwah dengan slogan PAS for All.

Non Muslim di sana sini tidak lagi segan silu membawa bendera PAS dan sebaliknya tidak pernah kita saksikan mereka membawa bendera keris tidak bersarung milik UMNO.

Saya yakin, benih Islamphobia yang disemai UMNO semakin mati tunasnya. Keputusan DAP ini insya-Allah satu rahmat besar buat PAS. Ia sebenarnya rezeki buat perjuangan Islam.

Mungkin Barisan Nasional merasakan langkah ini bakal membantutkan gerak langkah Pakatan Rakyat, namun sesungguhnya ia mengandungi rahmat yang sangat besar.

Jika Perjanjian Hudaibiyyah membuka jalan kepada pembukaan kota Makkah, maka tidak mustahil langkah kerajaan Barisan Nasional ini sedang membuka kepada pembukaan Putrajaya dan pembinaan Malaysia Baru.

Tidak mustahil tarikh 6 Mei 2013 nanti, perayaan besar-besaran kemenangan rakyat akan berlangsung di seluruh negara menyaksikan keruntuhan Barisan Nasional.

Yakinlah keputusan ini membuka pintu sejarah yang akan dikenang zaman berzaman. Inilah saatnya di mana akhirnya roket berjaya mendarat di bulan!

Salam hormat,

NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT,
Al-Mursyidul Am,
Parti Islam Semalaysia (PAS)


Bertarikh : 8 Jamadil Akhir 1434H bersamaan 19 April 2013M


SUMBER: SINI....

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Saturday, 13 April 2013

KALAU TAK TAHU MAI SINI...BOLEH KASI TAHU....FAKTA....SEBARKAN..!!!

www.tips-fb.com
Jika PR Perintah Malaysia DAP Perdana Menteri??

TENGOK SAMPAI HABIS!!!


SEBARKAN FAKTA NI...!!!


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Monday, 8 April 2013

Umno-BN terang-terang ‘tendang’ Islam

www.tips-fb.com
Written by Editor Warta   
Saturday, 06 April 2013 15:36
Oleh Arif Atan
KUALA LUMPUR: Menjelang PRU13 yang sudah semakin suntuk, media kongkongan Umno-BN berterusan “menunggang” agama Islam sebagai senjata politik mereka bagi menakutnakutkan pengundi Melayu untuk menyokong Pakatan Rakyat.
Sejak awal tahun 1990-an lagi, Tun Dr Mahathir Mohamad konsisten melontarkan kenyataan biadap terhadap undang-undang Islam sehingga tidak melampau diberikan gelaran “bapa” anti Islam di negara ini.
Masyarakat Melayu sebagai penganut agama Islam majoriti di negara ini pasti tidak akan “mudah lupa” seperti Umno-BN bagaimana Mahathir antara lain selamba menyebut hukuman hudud memudaratkan manusia serta rejam kepada penzina bersifat primitif.
Malah, perangai jahat Umno-BN yang menjadikan Islam sebagai alat memancing undi Melayu ketika mendekati PRU13 terserlah apabila Najib Tun Razak selamba mengisytihar tujuh dosa besar PAS kepada rakyat dan umat Islam.
Ucapan Najib dalam Majlis Bekwoh Bersama Perdana Menteri di Tanah Merah, 15 Mac lalu yang disusuli angin kencang sehingga menerbangkan beberapa khemah besar itu disifatkan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai meniru PAS dan hanya untuk menampakkan imej Islam pada parti Umno-BN.
“Kalau dalam korporat bila tiru jenama boleh bawa ke mahkamah. Bila tiru, maknanya barang ni adalah palsu.
“Amalan meniru ini pernah ditunjukkan dalam sirah Rasulullah s.a.w apabila seorang munafi k, Abdullah Bin Ubai sanggup membina masjid dhirar semata-mata mahu menyaingi masjid Nabi,” ujar Menteri Besar Kelantan itu.
Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Dato’ Harun Taib berpendapat dasar PAS yang memperjuangkan agar Islam menjadi aqidah negara ini jauh berbeza.
“Sebaliknya, Umno menolak hukum Allah dalam bidang pentadbiran, kehakiman, perundangan, pendidikan dan lain-lain sehingga Malaysia mengalami banyak kes jenayah dan rasuah,” katanya lagi.
AJK PAS Pusat, Mohamed Hanipa Maidin ketika berucap di Pulau Meranti, Sepang pada 27 Mac lalu pula melihat tindakan Umno-BN yang dari dulu meluluskan lesen judi sehingga kini menipu dalam pilihanraya antara contoh jenayah Umno terhadap Islam.
“Apabila Umno mencanangkan Islam tidak akan terbela jika Pakatan Rakyat memerintah Putrajaya, kita juga berhak bertanya, adakah selama berpuluh-puluh tahun Umno memerintah negara ini, Islam sudah mantap terbela?
“Macam mana Umno kata dia bela Islam sedangkan wang royalti rakyat Kelantan dan Terengganu dirompak. Umno tidak hormat perjanjian. “Dalam surah al-Maidah ayat 1, Allah memerintahkan orang-orang beriman untuk tunaikan janji. Masalahnya, adakah Umno patuhi tuntutan ayat Allah itu?” bidas peguam itu.
Bagi kakitangan bank, Shah Hasan, 29, rakyat sudah terlalu lama dahagakan kerajaan baru yang ada usaha untuk mengamalkan tadbir urus baik (good governance) yang selari mengikut landasan Islam.
“Umno-BN petualang maruah agama Islam bukan pejuang. Nilai Islam apa yang dipromosikan Umno-BN sedangkan salah laku berleluasa dan harta kekayaan negara dirompak masuk poket kroni seperti dalam video tentang suku-sakat Taib Mahmud (Ketua Menteri Sarawak) di YouTube itu,” ujarnya lagi.
Realiti Umno dari aspek praktikal gagal menunjukkan akhlak Islam yang sebenarnya kepada masyarakat majmuk di negara ini turut diakui bekas graduan Universiti Malaya, Alam Halim, 25, dari Sabah.
“Bagaimana mungkin Umno-BN hendak memastikan pemerintahannya berlandaskan Islam?” Umno jelas mengamalkan gaya ‘hiburan diutamakan, agama dikebelakangkan’.
“Mereka mendakwa Islam akan tergadai jika Pakatan Rakyat memerintah negara bercakap seperti lembu lalu depan mata tidak nampak, cicak melintas jauh nampak,” sindirnya lagi.
Politik perkauman yang menjadi modal Umno- BN akan terancam apabila rakyat menyedari siapa sebenarnya yang mempermainkan Islam. Oleh itu, Umno-BN yang sekian lama memusuhi Islam harus ditolak segenap lapisan rakyat dalam PRU13 akan datang.

sumber: tekan sini


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Friday, 29 March 2013

PANASSSS!!! BELUM PERINTAH PUSAT.... PAS GADAI TANAH MELAYU...??? (VIDEO)

www.tips-fb.com
MAI TONTON !!! PAS atau UMNO yang gadai Tanah Rizab Melayu?


Fakta ini belum lagi mengambil kira pengkhianatan Umno kepada orang Melayu yang telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995).





Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sunday, 24 March 2013

GEMPAR....!!!KEJADIAN SEMULAJADI YANG ANEH BERLAKU DI MALAYSIA.

www.tips-fb.com
POKOK PON DAH TAK TERIMA DENGAN UMNO/BN NI.....PACAK BENDERA PON......POKOK  MAMPOS.



ABCD....ASAL BUKAN CAP DACING

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sunday, 17 March 2013

BILA UMNO BERBICARA TENTANG DOSA (VIDEO ).......!!!

www.tips-fb.com
7 DOSA BESAR TU.......

Jawapan Kepada 7 Dosa Besar


V

V

V

V






ABU.....ASAL BOHONG UMNO

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tuesday, 12 March 2013

'POLITIK PERKAUMAN POLITIK BANGKRP"..BUKAN GUA KATA...BAPAK NI YG KATA.....

www.tips-fb.com

Musa: 'Politik perkauman politik bankrap'
ROBIATULADAWIYAH ABD RASHAD dan NOOR HAFIZA CHE ABDULLAH
12 Mac 2013
Tun Musa Hitam.
Tun Musa Hitam.
[DIKEMAS KINI] SHAH ALAM – Ahli-ahli politik yang menggunakan isu perkauman sebagai bahan atau modal survival masing-masing merupakan ahli politik yang sudah bankrap, kata bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam hari ini.
Sehubungan itu kata Musa, melihat kepada perkembangan hari ini banyak perkara yang boleh dibahaskan secara membina.
"Kita dalam suasana pilihan raya umum (PRU) pada pendapat saya dulu, baru ini dan sekarang, barang siapa yang menggunakan perkauman sebagai isu politik adalah ahli politik yang bankrap," kata beliau pada program Bicara Minda Survival Ekonomi Melayu di Kompleks Kumpulan Media Karangkraf di sini.
Musa yang berkecimpung dalam dunia politik lebih lima dekad yang lalu berkata, jika dahulu parti politik boleh menggunakan isu perkauman apabila berada atau berkempen di kawasan-kawasan yang majoritinya satu-satu kaum, kini keadaan tidak begitu lagi.
"Sekarang tidak boleh lagi kerana macam-macam kejayaan yang kerajaan dah buat, kerajaan jangan berasa malu. Kerajaan harus berasa bangga dengan kejayaan yang telah dibuat, tentulah ada kritikan dan yang menentang, dalam politik itu perkara biasa.
"Tetapi berdebatlah, tunjuk dengan bukti di atas kebolehan-kebolehan itu, bukan mempertangguhkan apa yang dibuat, dan kita merasa takut, kita dimomokkan dengan keadaan ini, dan penghabisan kita terdesak dan itu yang akan memusnahkan kita," kata beliau yang menjadi gandingan kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dari tahun 1981 hingga 1986.
Ketika ditanya bagaimana untuk mengubah minda Melayu dan gerak kerja yang berasaskan perkauman, Musa, 78, berkata, perkara itu memerlukan tempoh yang lama dan bergantung kepada kepimpinan politik.

"Itu yang saya duka cita, jika kita bergantung pada akedemik senang sikit kita boleh belajar dan proses semula jadi. Tetapi dari segi mentaliti nak ubah, sukar jika kita ada sistem politik begitu terbuka, misalnya di Malaysia.

"Di Malaysia perkiraan politik masih berasaskan perkauman, jika kita pergi ke kawasan banyak Melayu kita cakaplah hak Melayu, kita perjuang orang Melayu, bila kita pergi ke kawasan Cina, kita cerita pasal Cina apa-apa yang perlu dipertahankan.

"Pada saya, sikap merendah diri boleh berubah jika ahli politik itu mahu memperkukuhkan dan tidak salah gunakan isu perkauman dari segi perkembangan politik," katanya.

Menurut beliau, soal ekonomi Melayu merupakan soal fundamental yang akan menentukan ke arah mana negara akan tuju.

Musa yang juga bekas Timbalan Presiden Umno berkata, dalam perkembangan politik pada hari ini, pemimpin parti politik perlu keluar daripada kepompong menggunakan isu perkauman dalam kegiatan politik mereka.

Masih banyak katanya, modal atau pun perkara-perkara membina yang boleh digunakan dalam kelangsungan politik masing-masing.

Mengulas lanjut, pemimpin kelahiran Segamat, Johor ini berkata, mentaliti ini boleh diubah dengan kerjasama semua pihak dan bukan hanya bergantung kepada pihak kerajaan semata-mata.

“Saya sedikit berduka cita kerana ramai orang Melayu banyak bergantung kepada kepimpinan politik.

“Sebenarnya mahu ubah minda orang Melayu perlu melalui proses yang lama dan masalahnya kita banyak bergantung kepada kepimpinan politik,” katanya yang kini memimpin beberapa syarikat berkaitan kerajaan termasuk Kumpulan Sime Darby.

sumber : dalam sini
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sunday, 10 March 2013

MP/NAIB PRESIDEN...TAHAP MACAI...NAK TAHU???

www.tips-fb.com
Naib Presiden PERKASA  

 JAWATAN AHLI PARLIMEN KULIM BANDAR BARU
V
V
BERBICARA TAHAP MACAI


CERITA TENTANG ISLAM......


V

V


ANAK BUAH HANCORRRRRRR........!!!


CAKAP TAK SERUPA BIKIN!!!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Friday, 8 March 2013

WAJIB TONTON DAN SHARE SAMSENG UMNO MELAKA KURANG AJAR !!! SEBARKAN KEPADA RAKYAT

www.tips-fb.com

Jelajah Merdeka Rakyat Melaka(7hb Mac 2013)Kg Bukit Katil-

UMNO menceroboh tanah orang,
sengaja membuat pentas provokasi di tempat berhampiran ceramah Pakatan Rakyat.

Puak mat rempit & samseng UMNO tidak sahaja membunyikan enjin motosikal mereka dengan kuat untuk menganggu ucapan,malah melontar batu & botol ke arah ceramah PR!

Beberapa Polis & hadirin ceramah cedera terkena batu yang dibaling daripada arah yang tidak diketahui!

GANAS & KURANG AJAR!! INILAH BUDAYA UMNO-BN!



v

v

v

v

v





Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Thursday, 7 March 2013

Nampaknya menjadi sifat Umno dan BN untuk menyalahkan orang lain apabila berlaku kesilapan, sasaran kegemaran mereka ialah...... Anwar.???

www.tips-fb.com
'Dosa Mahathir, pembohongan Najib'

'Unhelpful' komen Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai krisis telah menyebabkan ramai untuk mempercayai bahawa dia masih memanggil tembakan dalam kerajaan.

 KUCHING: Sabah membayar harga untuk 'dosa' yang dilakukan oleh manakala kerajaan di bawah bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, mendakwa Sarawak PKR.Merujuk kepada yang terkenal Mahathir-diterajui Projek IC yang disahkan puluhan dan beribu-ribu yang menyalahi undang-undang Islam Filipina, Indonesia dan lain pada 1990-an, negeri ketua Baru Bian berkata bahawa kebimbangan hanya Mahathir adalah dalam mewujudkan bank satu 'undi' setia dan meneutralkan Sabah maka majoriti Kristian penduduk.

Ini "pengundi" telah deposit tetap Barisan Nasional pada masa lalu dan memastikan Umno memenangi pilihan raya dan bahawa pentadbiran persekutuan Islam ala telah ditadbir di Sabah."Sekarang kita membayar harga dosa kerajaan di bawah Mahathir. Malangnya, rakyat Sabah adalah orang-orang yang membayar untuk dosa-dosa Mahathir."Tanpa 'Projek IC', penceroboh ini tidak akan mendapati ia begitu mudah untuk menyusup masuk dan di celah-celah penduduk tempatan, dan mereka pasti tidak akan mempunyai sanggup bersimpati bersedia untuk membantu mereka," Bian memberitahu pemberita di sini semalam.Beliau mengulas mengenai tindakan terhadap penceroboh tentera."Mungkin pihak berkuasa enggan untuk mengambil tindakan kerana kemungkinan tindak balas dari masyarakat IC haram di Sabah."Bahawa keadaan yang dibangunkan dengan cara ini adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh campur tangan dalam demografi Sabah oleh kerajaan Umno di bawah Mahathir," katanya.Bian berkata bahawa komen unhelpful Mahathir tentang pengendalian pencerobohan menyebabkan ramai untuk mempercayai bahawa dia masih memanggil tembakan di negara ini dan bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah seorang pentadbir semata-mata berputar pembohongan dan tidak adalah seorang pemimpin yang benar."Pendekatan awal lembut diambil oleh kerajaan dan percubaan mereka untuk meremehkan seriusnya keadaan menimbulkan soalan-soalan yang perlu dijawab."Bagaimana orang-orang ini menguruskan tanah dalam jumlah yang begitu besar tidak dapat dikesan oleh gudang senjata dan senjata canggih dan mahal kami?"Mengapa Menteri Dalam Negeri mengatakan mereka 'tidak militan serta pengganas apabila mereka telah jelas bersenjata dan telah merancang dan menjalankan operasi mereka dengan tepat dan tanpa dikesan oleh rondaan kami dan angkatan tentera," tanya Bian.


Kerajaan berbohong Bian menambah bahawa kerajaan telah berbohong apabila ia diadakan semula maklumat dan memandang ringan keadaan."Orang ramai diberi rasa palsu keselamatan, apabila dalam Malah, keselamatan negara kita sedang dikompromi."Kenapa polis menghantar bukan angkatan tentera?"Kerajaan akhirnya mendapat perbuatan mereka bersama-sama dan memutuskan untuk menghantar tentera selepas kami kehilangan lapan berharga kehidupan ... kehidupan yang mungkin telah terlepas jika pemimpin-pemimpin kita mempunyai akal untuk melakukan apa yang diperlukan pada permulaan," katanya.Bian berkata bahawa untuk semua indecisiveness mereka, kerajaan adalah cepat untuk menyalahkan kasta atas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim."Bagi kerajaan BN untuk menuduh Anwar mempunyai tangan dalam pencerobohan Lahad Datu adalah di luar kepercayaan dan kefahaman. 


 Nampaknya menjadi sifat Umno dan BN untuk menyalahkan orang lain apabila berlaku kesilapan, sasaran kegemaran mereka ialah Anwar."Mereka cepat untuk memerintahkan siasatan ke atas dakwaan sedikit melibatkan pembangkang tetapi apabila berhadapan dengan tuduhan terhadap diri mereka sendiri, seperti dakwaan oleh Deepak & juga P Balasubramaniam, kita dapat bersama-sama memekakkan telinga senyap daripada mereka," katanya.

SUMBER : TENGOK SINI




Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Monday, 4 March 2013

Tangan Darah yang dicemari Kerajaan ini.

www.tips-fb.com


The Sulus mempunyai hubungan dengan UMNO bukan PR!
 
Sekarang, mursyidul am UMNO-Dr Mahathir berkata, sudah tiba masanya untuk mengambil tindakan drastik terhadap penceroboh Sulu. Sekarang anda berkerut apabila begitu banyak terbaik kami terbunuh? Mengapa tidak adalah kekuatan tentera kita, dibeli pada kos berbilion RM yang digunakan dengan tenaga yang diperlukan? Hanya selepas begitu banyak terbunuh kuasa penuh ketenteraan kita akan diguna pakai.The darah terbaik kami adalah di tangan pemimpin UMNO yang tidak cekap. Ya, kita menyalahkan Najib, Zahid Hamidi dan Hishamudin. Kamu membuli orang awam yang tidak bersenjata seperti rakyat biasa, tetapi bola anda mengecut apabila menghadapi penceroboh bersenjata.


Ketidakcekapan ini kerajaan telah diletakkan polis kita dengan cara berperang.Ini adalah satu pencerobohan oleh sekumpulan warga asing mengancam keselamatan negara kita dan rakyat dari serangan luar. Ia sepatutnya telah dipenuhi oleh respons yang sesuai bersenjata dari tentera. Sebaliknya Hishamudin Menteri Dalam Negeri tidak cekap mahu mempamerkan kemahiran berunding beliau dan parlayed dengan penceroboh Sulu selama 2 minggu? Untuk apa tujuan?Sekali lagi sesuai jawapan bersenjata dari tentera harus telah diputuskan; pencerobohan ditamatkan serta-merta dan mungkin yang akan menghalang kehilangan kehidupan terbaik kami.Kita sepatutnya dibom Sulu penceroboh menggunakan Sukhois kami dan pengebom lain. Satu serangan udara telah dihapuskan keseluruhan pasukan menyerang. Kita mungkin telah diletupkan orang-orang kerajaan datang menggunakan meriam jarak jauh. Di manakah tangki kami? Meriam pelbagai panjang kami? Mengebom mereka dari jauh mungkin mengelakkan kehilangan nyawa di pihak kami. Mengapa tidak ini dilakukan?


Mengapa kerajaan Malaysia ding-donging dalam berurusan dengan penceroboh Sulu? Mungkin kerana pemimpin UMNO takut bahawa tindakan tentera yang drastik akan dimusnahkan takungan pengundi berpotensi di kalangan rakyat Filipina ICD di Sabah?Namun beberapa pemimpin bodoh kita cepat untuk mengutuk pendapat Tian Chua tentang urusan kotor keseluruhan. Dan Datuk Seri Najib Tun Razak adalah juga cepat untuk mengatakan, siasatan akan dibuat untuk menentukan sama ada terdapat sebarang hubungan antara penceroboh Sulu dan pemimpin pembangkang terutamanya Anwar Ibrahim.


Tetapi kepantasan dan keadilan dituntut terlalu. Sila menyiasat cerita bahawa penceroboh Sulu telah dijemput ke Lahad Datu oleh ahli-ahli UMNO. Itu salah satu pemimpin UMNO tempatan yang berkaitan dengan Sultan Sulu. Bahawa beliau, setelah kehilangan pertempuran mahkamah dengan Felda, meminta Sultan Sulu untuk datang ke Lahad Datu untuk menuntut tanah yang diambil oleh Felda.Menyiasat juga mendakwa oleh sesetengah pihak, bahawa ia adalah Najib yang menjemput penceroboh Sulu untuk ditawarkan kepada mereka dan di Lahad Datu. Menyiasat dakwaan oleh sesetengah pihak, bahawa berkata tempatan pemimpin UMNO telah diberi (1) 15 ekar tanah dan (2) kontrak untuk memotong dan mengumpul buah kelapa sawit dari skim felda seluruh di Lahad Datu.Tetapi ada juga soalan-soalan lain yang cuba tindak balas pendahuluan dan jujur ​​daripada kerajaan. Bagaimana penceroboh memasuki negara kita dengan mudah itu? Mengapa tidak adalah pencerobohan yang dikesan oleh perkakasan dan perisian canggih ketenteraan kita? Di manakah PVs mahal kita? Di manakah kapal selam dua diraikan kami yang subjek bermegah satu dari laksamana kami bahawa kapal selam ini telah dibeli untuk mengelakkan pencerobohan serupa dengan pencerobohan 1511 Melaka oleh Portugis?Kini, kapal selam dua boleh mencegah pencerobohan seperti Portugis lama, apabila kita tidak boleh walaupun mengesan pencerobohan oleh tentera Sulu datang atas feri atau sampan seperti contraptions?Ketidakcekapan ini kerajaan sekarang untuk meliputi kegagalan untuk menjaga rakyat kita selamat.Kita mesti membuat tergesa-gesa dalam membuang mereka dari Putrajaya.


Sumber Asal : SINI


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Wednesday, 27 February 2013

PANAZZZZ!!! MALAM INI JANGAN LUPA...Ikuti LIVE dari Dewan KLSCAH bersama PI Bala

www.tips-fb.com

Ikuti juga live dari Dewan KLSCAH bersama PI Bala malam ini

SAMM mempersiapkan sebuah pentas jelajah buat PI Bala sebagai saksi tragedi pembunuhan Altantuya dan malam ini merupakan edisi pertama. Di atas permintaan ramai, SAMM akan menyiarkan talkshow malam ini secara LIVE dari KLSCAH. Berikut adalah linknya;

Sesi bersama PI Bala akan dikendalikan secara sesi soal jawab pengguna twitter boleh bertanyakan soalan dengan menggunakan 
 #tanyaBala

Ringkasan kes Altantuya



sumber: CHEGUBARD



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Monday, 25 February 2013

KENAPA..? SEBAB APA..?.....PAS TIDAK BOLEH BERSATU DENGAN UMNO...(VIDEO)

www.tips-fb.com

PAS dan UMNO siapa khianat sebenarnya..?




Mana-mana pihak yg gatal2 nak bersatu dengan UMNO...tak perlu fikir banyak-banyak...daftar terus jadi ahli UMNO. Tak perlukan susahkan orang lain.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

LIVE !!! KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT KALI KE-4

www.tips-fb.com

KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT KALI KE-4


 

atau

  http://new.livestream.com/accounts/1706262/events/1907450

 

 

 

 

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sunday, 24 February 2013

"SARIF DOL..SAMSENG KAMPUNG DUSUN MENGAMUK....."

www.tips-fb.com

Samseng UMNO ugut mahasiswa yang sambut Najib




KALAU TAK FAHAM UNDANG-UNDANG BACA INI


9.Larangan buang negeri dan kebebasan bergerak.
(1) Tiada seorang pun rakyat boleh dibuang negeri atau dikecualikan daripada Persekutuan.
(2) Tertakluk kepada Fasal
(3) dan kepada mana-mana undang-undang yang berhubungan dengan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, ketenteraman awam, kesihatan awam atau hukuman pesalah, setiap warganegara mempunyai hak untuk bergerak bebas di seluruh Persekutuan dan tinggal di mana-mana bahagiannya.

13. Hak terhadap harta.
(1) Tiada seorang pun boleh dilucutkan menyelamatkan harta mengikut undang-undang.
(2) Tiada undang-undang hendaklah mengadakan peruntukan bagi pengambilan wajib atau penggunaan harta dengan tiada pampasan yang mencukupi.
V

V

V




 ABU...ASAL BUKAN UMNO




Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Wednesday, 20 February 2013

MENGAKU DIRINYA BODOH LALU BERIKRAR MENYOKONG NAJIB dan UMNO.???

www.tips-fb.com
'Ustaz Redza' ini sudah lama bersama puak-puak Ulama Muda UMNO


FATHUL BARI HILANG AKHLAK!!! Sanggup berlakon bohong untuk burukkan PAS

KRONOLOGI KISAH PALING TAK CERDIK - ARAHAN FATHUL BARI DI TAMAN EQUINE ??

•Jam 9.30pm, YB Satim mula bicara. Serangan pada Kerajaan Negeri bermula. Termasuklah auta2 yg disorak penyokong Umno lebih kurang 150 orang. Agak lucu bila dia menipu ahlinya yg berkitab Utusan mengatakan bila Umno jatuh, gereja terbesar di Asis Tenggara dibina di Selangor (padahal KL), Selangor kalah kes saman ibu tunggal (padahal kes belum bicara cuma bantahan ditolak) dan mcm2 lagi. Simpati pada penyokong Umno yg dibodohkan seburuk ini.

•9.45pm, giliran guest of honor, UFB berucap. Tak sampai 5 minit, seorang kanak2 sekolah rendah bagi note pada dia ada "ustad PAS" nak berdebat diatas pentas. UFB "nampak" (atau buat2) terkejut, tapi setuju.

•9.50pm, "Ustad Redza" yg mengaku ahli PAS sejak habis SPM @ 1992, naik pentas. Saya terkedu...tak sangka ada "ahli PAS yg berani". Tapi ehhhh...macam dah tersedia restrum utk "Ustaz Redza". Terus berucap, terus belasah Umno itu ini dlm hujah yg lemah, kurang sopan dan mcm bagi bola tanggung.

•9.55pm to 11.15pm, "Ustaz Redza" dibelasah tanpa menjawab, tp terus menyoal spt dgn soalan ntah apa2...rasa malu jadi ahli PAS masa tu. Ada kala dia menyampuk UFB yg tak habis cakap dgn nada "biadap". Giler punya "Ustaz PAS"...Saya mula suspicious. Belek2 gambar yg snap awal tadi..ehhh..."Ustaz Redza" lah ustaz yg diatas pentas bersama YB Satim, dll sblm program bermula. Sahabat bagi tau "CELAKA, DEPA BERLAKUN UTK KONONYA WAKIL PAS LUNYAI DITALA UFB". Haha...lakonan kantoi!

10.45pm: "Ustad Redza" yg mengaku tak tengok berita dan baca suratkhabar mengakui apa yg UFB cakap adalah benar dan tiba2 MENGAKU DIRINYA BODOH LALU BERIKRAR MENYOKONG NAJIB dan UMNO.

Ehhhh...jam2 tu jugak ubah fikiran..Dari tak pandai berhujah, terus petah menghentam TGNA, TGHH, Anwar, dll....Bersorak mcm sarkis PWTC penyokong UMNO. Geli hati dibodohkan pemimpin sendiri.

11.20pm, habis "drama debat"..."Ustaz Redza" duduk dipentas bersama UFB, YB Satim, dll....ehhhh...mcm dah sedia tempat utk "Ustaz Redza" dan "Sheik Khairie" (yg mengaku Ketua Penaja Cawangan PAS Taman Equine - legally tak sah lagi) yg kononnya menyerbu prog Umno utk membelasah UFB.

Lihatlah, betapa tonggang-langgang dan busuknya lakunan arahan YB Satim. Betapa penipunya ulama muda UFB yg sanggup melakunkan "drama debat" ini (Dr MAZA ajak debat, lari lintang pukang...)

Sumber FB Talib Harun
Errr... hehe!! Dr Asri ni kenen sapa plak neh... haha...



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tuesday, 19 February 2013

KEJADIAN DI PEKAN ...AKUAN MAHASISWA (VIDEO)

www.tips-fb.com

GM 13 : Kejadian di Pekan membangkitkan semangat kami berjuang


v

v

v

v

ABU...ASAL BACUL UMNO


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Monday, 18 February 2013

TUAN GURU DATO' DR HARON DIN....

www.tips-fb.com
  
  


Video di rakam pada jumaat 15 febuari 2013...
Di Masjid Kg Banggol Peradung Kuala Terengganu...
Menjadi saksi kebenaran bahawa ustat haron din keluar dari pas...
Saksikan... tengok video nih dari awal sampai abis..
Pasang speaker kuat2 sikit... dan kenali watak sebenar ustat haron din...




P/s:-
kredit pada brader Great Chief & Temekak yg bg info psl video nih...

Sekian dulu...
Sebar2kan.. Terbaik dari Astana Kandis..


Dari bro.ssss
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Thursday, 14 February 2013

KENA BACA..MESTI BACA....WAJIB BACA...CERITA PADA SEMUA!!!

www.tips-fb.com

Kenapa UMNO BN Wajib dikuburkan PRU 13.????

UMNO Wajib dikuburkan PRU 13..!!

 


Diskriminasi kerajaan persekutuan BN ke atas kerajaan Kelantan pimpinan PAS:

1-Penubuhan Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) yang mengganggu sistem pentadbiran negeri sejak 1990 dimana ia mewujudkan dualisme dalam pentadbiran negeri seperti wujudnya dua penghulu dalam satu-satu jajahan.

2- Menteri Besar tidak lagi dilantik menjadi Pengarah Keselamatan Negeri Kelantan dan beliau digantikan dengan Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri.

3- Baja subsidi tidak lagi diberikan secara menyeluruh oleh Kerajaan Persekutuan kepada rakyat Kelantan yang bekerja sebagai petani tetapi hanya diberi kepada mereka yang mendapat sokongan dari JPP dari kalangan penyokong UMNO-BN.

4- Menteri Besar dikatakan tidak lagi dijemput dalam mesyuarat-mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri yang sudah menjadi Kelab MB BN, sebaliknya digantikan dengan wakil UMNO yang kalah dalam pilihanraya.

5- Geran Persekutuan dalam bentuk capitation grant, federal road grant, growth grant, dalam bentuk geran keseimbangan dan lain-lain diberi lewat. Ia menyebabkan Kelantan lewat menerima bayaran sehingga dibawa ke tahun berikutnya sedangkan di negeri-negeri lain ada yang dibayar tiap-tiap bulan dan ada yang dibayar pada bulan Januari dan Jun.

6-Peruntukan geran rumah awam kos rendah sebanyak RM12 juta yang telah dipersetujui oleh Kerajaan Persekutuan melalui pihak Perbadanan Kemajuan Iktisas Negeri Kelantan telah ditarik balik sebaik sahaja PAS berjaya mengambil alih pentadbiran Kelantan.

7-Permohonan Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Aziz sejak tahun 1991untuk mewujudkan pelabuhan di Kelantan tidak dilayan oleh Perdana Menteri yang ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad sehinggalah sekarang. (Di Pulau Pinang sekarang, BN mahu swastakan pelabuhan negeri kepada kroninya)

8- Royalti petroleum kepada kerajaan Kelantan terus dinafikan sehingga kerajaan Kelantan terpaksa membawanya ke mahkamah untuk mendapatkan royalti minyak dan gas yang mana merupakan hak rakyat negeri Kelantan.

9- Wakil kerajaan negeri untuk berada di dalam Lembaga Pengarah KESEDAR tidak lagi dari kerajaan negeri, tetapi dilantik oleh kerajaan persekutuan.

10-Pengambilan peneroka untuk menduduki Felda dihentikan. Kerajaan persekutuan memajukan sendiri dan mengambil keuntungan dari ladang Felda Plantation walhal tanah Felda diberikan oleh kerajaan negeri untuk dimajukan, dibangunkan dan menempatkan peneroka.

11-Pentadbiran Majlis Sukan Negeri Kelantan, turut mendapat tempias,sehingga telah menyebabkan arena sukan negeri mempunyai dua identity berbeza dengan negeri-negeri lain.

12- Kementerian Pelancongan telah melantik agensi lain untuk mengendalikan urusan pelancongan di Kelantan sedangkan kerajaan negeri mempunyai Pusat Penerangan Pelancongan (TIC) sendiri di bawah Exco yang menjaga Portfolio Pelancongan dan ada pegawai kerajaan yang ditugaskan menjadi pengarahnya.

13- Majlis Persidangan Speaker-Speaker Malaysia yang dipengerusikan oleh Speaker Dewan Rakyat sudah tidak diadakan lagi, sejak PRU tahun 2008 lalu.

Tak cukup ditekan, fitnah juga dilemparkan

Ini baru sebahagian dari diskriminasi yang dilakukan kerajaan pusat BN terhadap kerajaan negeri Kelantan di bawah pentadbiran PAS. Ia tidak termasuk lagi tohmah dan fitnah yang dilontarkan terhadap pentadbiran Kelantan oleh media arus perdana milik mereka.

Kesediaan kerajaan persekutuan untuk membincangkan isu royalti minyak Kelantan menunjukkan usaha gigih kerajaan negeri dan gerakan NGO rakyat Kelantan semakin membuahkan hasil.

Ia tidak lain menunjukkan kerajaan UMNO-BN yang dikepalai Najib semakin terdesak sehingga dilihat seolah-olah sanggup melakukan apa sahaja untuk memenangi semula hati pengundi dan rakyat.

Walaubagaimanapun, dengan rekod pentadbiran yang jelik dicemari rasuah dan salah guna kuasa yang melampau, rakyat semakin bijak menilai. Apatah lagi laungan Program Tranformasi Kerajaan yang dilaungkan Najib semakin menampakkan cacat cela.

“Mari kita tengok siapa yang akan kena…”


Tulisan : Otai Reformasi II


DATANG: DARI SINI

KEMPEN UNTUK KUBURKAN UMNO/BN PADA PRU13 KILK  SINI


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Wednesday, 13 February 2013

KEJADIAN PELIK TELAH BERLAKU DI JOHOR...TIDAK PERNAH PAS ATAU PKR ATAU DAP YG PERINTAH,,,TAPI.....KENAPA..?...KENAPA? KENAPA ?

www.tips-fb.com

TIDAK PERNAH PUN SATU HARI NEGERI JOHOR NI DI PERINTAH OLEH PAS KE..PKR KE...DAP KE ..DARI MERDEKA SAMPAI HARI NI
YG  PERINTAH
KERAJAAN PUSAT UMNO/BN..
KERAJAN NEGERI UMNO/BN...
TAPI TANAH KENA JUAL.....
SAPA YG JUAL NI???
TAK FAHAMMLAH????

 Kroni PM lelong tanah rakyat Johor kepada pelabur asing ?

(Oleh Sidiqin Omar)
SKUDAI 13 FEB: Tanah rakyat Johor yang dirembat secara haram sedang dilelong kepada pelabur asing oleh kroni Perdana Menteri untuk pembangunan bersepadu Iskandar Malaysia, kata Naib Pengerusi KEADILAN Johor, Hasan Karim.
Dedah beliau, semua tanah berkenaan dilelong kepada pelabur Eropah, China, Hong Kong dan Singapura.
Akibatnya, penduduk yang memiliki plot tanah kecil menjadi mangsa rampasan secara sistematik selepas disatukan atas nama pembangunan tersebut.
Iskandar“Dari Sungai Danga, Sungai Perling sampai ke Tanjung Pelepas, kebanyakan tanah diberi pada KPRJ (Kumpulan Prasarana Rakyat Johor).
“Tapi bukan KPRJ yang bangun dan uruskan. Tanah ini digadai kepada Danga Bay yang dipunyai Lim Kang Hoo, kroni Najib Razak dan Ghani Othman,” kata Hasan.
“Dulu DPMJ (Dewan Perniagaan Melayu Johor) nak majukan, tapi ditolak. Sekarang di Lido Boulevard, dari depan Masjid Abu Bakar sampai Marin Shahbandar dimiliki tauke judi, Vincent Tan,” katanya lagi pada Ceramah Umum KEADILAN di Taman Skudai Indah, di sini semalam.
Njaib“Rumah di Iskandar ini pun bukan untuk rakyat biasa, tetapi untuk orang-orang kaya. Harga jutaan ringgit. Adakah rakyat biasa mampu beli?” soal Hasan.
“Yang ada sekarang ini pun, ramai tak mampu beli rumah,” sambungnya disahut sorakan ‘betul’ hadirin.
Hasan sebelum itu bersama Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim ke Forum Perdana Isu Tanah Di Negeri Johor di Hotel Li Garden, Pasir Gudang.
Menurut Hasan, berbanding Johor, Pihak Berkuasa Tempatan Selangor di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat lebih proaktif menyelesaikan masalah pemilikan tanah.
“Kalau duduk 10 tahun, kerajaan (Selangor) beri geran. Di Johor, ada yang duduk 40 tahun masih tak dapat hak milik.
“Di Selangor, Menteri Besar dan pegawai pejabat tanah turun padang. Di Johor, dah buat temujanji dengan D.O (pegawai daerah) pun, susah nak jumpa,” kata Hasan.
Isu tanah di Johor kritikal sehingga Pakatan Rakyat menuntut kerajaan negeri menyelesaikan segera tuntutan, permohonan dan pampasan pengambilan melibatkan puluhan kes termasuk Iskandar Malaysia.
Antaranya isu pengambilan tanah di Pengerang, Felda Cahaya Baru Masai, Kampung Plentong Tengah, Sungai Balang, Bekok, Kampung Skudai Kiri dan puluhan lagi.

sumber..KAT SINI

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=44901

ADA LAGI KAT SINI





ABU....ASAL BUKAN UMNO!!!


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sunday, 10 February 2013

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...